5.20.2009

Gudfadern

Jag som hade allt så välplanerat.
För en gångs skull.
Både jag och Pridar är lediga hela den här veckan.
Vi har möblerat om, städat och haft det riktigt bra.
Det var perfekt med en ledig vecka tillsammans, innan jag åker till Luleå igen.
Men idag ringde Marie.
Hon ska till Gällivare imorgon.
Jag sa att hon gärna fick komma och hämta mig.
Så jag kan åka på min morbrors 50-års fest på fredag, där hela släkten ska vara.
- Okej

Va?
Hur ska jag göra nu?
Om jag ska åka imorgon kommer min sommar-packning bli kaos.
All min fina planering och försök på att vara ute i god tid, förstörs.
Jag vill sjukt gärna gå på festen.
Jag vill sjukt gärna spendera resten av veckan med Pridar.

Nåja, jag får fundera resten av dagen.
Så ses vi i Luleå imorgon, eller den 27:e maj!

Inga kommentarer: