4.21.2008

Skooteri

Jag fyndade lite på loppisen, men det var inte så bra som det brukar vara.
För totalt 20 kronor köpte jag det här:
En burk med asiatiska motiv (inte en massa kina-tecken och sånt. please!) att ha te i.
En blå kanna med fem tillhörande muggar (jag upptäckte i förra veckan att vi inte har en enda kanna i hela huset, men nu är det fixat).
Ett litet koalabjörns-mjukisdjur, som Sixten härjat loss med i helgen.
Fem böcker:
Greven av montecristo, i två delar.
Det osynliga barnet av Tove Janson.
Djurens sjätte sinne.
Att ha katt.
Och sist men inte minst, en stor handbok i fotografering.

Så fort jag har pengar ska jag skaffa mig en digital systemkamera.
Det går inte ens att jämföra med kameran jag har nu.
Tänk vilka bilder man kan ta på sina smycken!

I lördags var bjöds vi på skotertur.
Inte ett moln på himlen och stråålande sol!
Massor av skotrar, barn, hundar och solbrända kinder.
Här kommer lite bilder.











Luna är en av Perelof och Sussies hundar.
Perelof påstår att det är Luna som är urhunden, modern till alla hundar.
Kan det vara så att han försöker göra Luna till en manligare hund än vad hon är?
Jag tror att Luna är en katt.
Luna är kaxig, ettrig, inte rädd för någon annan hund (även om de är tio gånger hennes storlek), men hon är lite rädd för att åka skoter -hon skrek!
Jag misstänker att Luna är förälskad i Sixten.
Hur som helst, här kommer ett Luna-special.










Jag vet, jag ska försöka skärpa mig.

Inga kommentarer: