4.27.2009

tur och retur

Jag hatar när det gått för länge.
När det känns som att man vill skriva en miljard saker.
Men jag försöker bara få det överstökat.
Så kan jag, kanske, komma in i det igen.

Skåne var bra!
Jag blev självklart för full och gjorde bort mig, men det hör till.
Sen fick vi besök av Elina i Lannis.
Vi åkte på världens bästa skotertur ut i solen.
Pia och barnen var här. Supermysigt och full rulle.
Pridars pappa och Janna var här.
Alla besök överlappade varandra.
Så vi fick ingen andningspaus.
Därför åkte jag med Pia och barnen till Töre.
Där Elina plockade upp mig och bjöd mig på påsk i Siknäs.
Sen en vecka i Luleå. Hurra!
Fick träffa många fina vänner och Daniel förbarmade sig över mitt lappsjuka väsen.
Jag fick se Kultiration. Hurra! Hurra!

Nu har jag hunnit vara en vecka i Lannis igen.
Fantastiskt att träffa Pridar och kattusarna igen.
Men jag vill ta bort snön och leran.
Jag vill ha värme.
Jag vill ha vänner.
Men vad sorgligt. Jag skrev precis att jag vill ha vänner.
Jag menar mina hemma-vänner.
Jag vill inte ha Lannavaara.

1 kommentar:

marie sa...

kom heeeeem.