3.26.2009

Astronaut

Jag var lite nervös. Visste inte riktigt vad man skulle säga.
Men isen bröts och vi fick till och med ett fint "psykolog-moment".
Hon frågar om min barndom.
Jag börjar grina.
Hon sträcker fram asken med näsdukar.

Imorgon är den stora dagen. Som jag väntat.
Buss 07.30 från nedre soppero för att landa i malmö 18.55.
Underbart.
Timmar av väntan både på Kiruna och Arlanda.
Arlanda har iaf. Max och pocketböcker.
Kiruna har.. inget.

Nu ska jag på jobbjakt.
Idag ska jag skicka iväg en del ansökningar.
Alla jobb verkar bra och uthärdliga.
Hoppas jag får nåt. Verkligen.
Kanske vore det roligaste på Furuvik, med apan Santino som kastar sten på besökarna.
Men helst vill jag spendera sommaren i Luleå.
Vi får se.
Blir det inget jobb får jag väl måla hus, klippa gräsmattor hemma i Kallax mot en hundring eller två.

Later alligator.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Jag kan vara din sugar daddy hela sommaren om du vill! I utbyte mot hushållsnära tjänster medan jag jobbar vill säga. Jag går inte på semester förrän i slutet av Juli, och då skulle det ju vara trevligt med lite Klubbviken el dyl? Kram D

Anonym sa...

Du, jag & Santino på Furuvik låter som en trevlig trekant! ;P //Sussie