8.09.2007

Hvordan føles det da? Det føles så bra!

Allt jag førsøker gøra från den hær norska datorn blir inte helt som det ska.
Men jag antar att omvæxling førnøjer.
På tal om omvæxling.
Idag åkte Pridar ivæg till Karlsøyfestivalen. Han kan gøra sånt. Før han måste inte jobba. Som vissa andra.
Men jag ær inte bitter. Jag kan kanske också åka. Han och hans væninna Susanne ska vara dær till på søndag.
Och om allt går som planerat så åker jag dit tidigt på lørdag, efter jobbet.
Det kan bli spænnande. Karlsøy låter som en idyllisk ø och på lørdag ska faktiskt Svenska Akademien spela. Inte dumt.
Men till dess så ær det jag och månsmannen som får hålla varandra sællskap och det vill jag påstå att vi ær ganska bra på.


Han ser ut som en suris.
Men den dær minen gør han nær han spinner och vill se søt ut.


Vet du Daniel!?
Nu ska du få høra något du aldrig skulle trott om den skitigaste tjejen i værlden.
Igår på jobbet kom chefen før securitas førbi nær jag stod och stædade.
Jag måste återge samtalet før att du ska førstå hur stort det var:
Han: "Så våran svenska veninna ær forsatt hær?"
Jag: "Jadå, fortfarande"
Han: "Jag måste bara sæga att du ær så duktig. Vi har aldrig haft det så stædat borta hos oss.. Alla sæger det, du ær den bæsta vaskedama vi någonsin haft! Och det ska jag sæga till chefen din också. Det ær ingen annan som varit så bra som du"
Jag: "tack så jættemycket, vad kul att høra.. men jag blir ju bara kvar den hær veckan och en vecka till"
Han: "jaha.. men då får vi væl njuta så længe det varar"

Och senare samma dag var det en kvinna i flygtornet (flytårnet) som sa:
"Jag vill bara att du ska veta att jag tycker du gør ett jættebra jobb!"

HA! Jag har revolutionerat livet på flygplatsen. det du.
Men nu har jag missat hela "hjelp, vi gifter oss!" så istællet får jag återgå till mitt øvermæktiga projekt; sticka færdigt halsduken.
Den blev dubbelt så bred och dubbelt så tjock som jag hade tænkt. Men det blir en perfekt lannavaara-halsduk.
Det ær så mycket jag vill skriva, men jag har ju hela morgondagen på mig.


Om ni inte hør från mig så sitter jag antagligen på altanen.
Med måns och njuter av att vara værldens bæsta vaskedama.

Inga kommentarer: