8.14.2008

Into the wild

Jag tror det är bäst att jag ser den om och om igen.
Det har blivit en del filmtittande, men inget slår vårat office-maraton.
Juno.
Varför har jag för mig att folk sagt att den inte var så bra.
Skärpning!
Det var ju helt underbara dialoger.
Nu lät jag kanske lite för töntig.
Men se den så förstår ni.
Precis sån humor är bra.

Nu har jag snart spenderat en vecka här "hemma".
Jag vet inte.
Det har varit bra. Men även tråkigt.
Jag har nog funderat alldeles för mycket.
Jag har också saknat min lilla familj alldeles för mycket.
Det är värst på kvällarna. När det börjar bli dags att gå och lägga sig.
Då saknas det något.
En spinnande Saba på bröstkorgen.
Varm hud och dina andetag mot min hals.
Sixten vid sidan av huvudkudden.
Det slår allt!

Imorgon åker jag.
Vi ses igen på måndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har det verkligen varit så tråkigt att vara hemma? Vi har ju hängt en hel del och då tycker jag det har varit ganska festligt - iofs mkt tack vare Michael Scott & Dwight Schrute & aldrig upphörande pinsamheter :-D

eva sa...

Nej, du är ju inte tråkig Daniel.
Nevah!
You're the brightest shining star in luleå.
You make the shitty town worth it.
Okej. Jag ska sluta vara full.
Men jag menar det.