8.24.2008

Lannavaara -extended version.

Jag fick ett A på Foundation!
Från ett C till ett A.
Jag är mer än nöjd.

Idag åker jag tillbaka till Lappland.
Men jag längtar.
Jag längtar efter Pridar.
Jag längtar efter våran lägenhet.
Jag längtar efter Saba och Sixten.
Jag längtar efter mitt liv.

Det är första gången jag är utan inkomst.
Första gången den 25:e varje månad inte betyder pengar.
Lite läskigt.
Men spännande.
Nu har jag haft två bra veckor i Luleå.
Och det räcker.
Längre än det här och jag börjar klättra på väggarna.
Jag fick mig också en weekend i Stockholm.
Med en timmes shopping på måndag morgon.
Jag hann med Monki.
That's it.
Spetströjan jag köpte har varit med i varenda moderepotage efter det.
Omedvetet inne. Som omväxling. Från medvetet ute.

Jag vet inte när jag kommer hem nästa gång.
Förhoppningsvis är det bara för att sova en natt innan vi åker vidare, mot varmare breddgrader.
Förhoppningsvis.

Nu ska jag packa ihop det sista och bege mig hem till min man, min katt och min plast-dotter.
Hurra!

Inga kommentarer: