3.11.2009

Fragile

Efter alla tråkigheter som hänt i helgen var det en dålig dag igår.
Men två finnar på konsum fick mig att skratta.
Sen var det mörka som bortblåst.
Gick tillbaka till skolan och hade en riktigt bra dag.
Sådana dagar är sällsynta i silververkstaden.
Det finns alltid något som kan gå fel.
Men inte igår.

Mamma har gjort om toaletten hemma.
Silver och vitt.
Förr var allt hemma hos oss olika nyanser av beige och väldigt avskalat.
Så jag frågade henne hur hon skulle reagerat om jag, för fem år sedan, sagt att hon skulle börja inreda med silver och småprylar.
Jag hade fått dåndimpen.
Min mamma hade fått dåndimpen. Vilken tur att jag inte sa något för fem år sedan.

Den 27:e åker jag till Skåne.
Då kommer jag få träffa Jessica, Fredrik, Maria, Camilla och Sarah.
Förhoppningsvis får jag också en heldag med Sissi.

Det är vår i luften och man måste gå vidare.
Ta det med sig och låta det göra en starkare.

Inga kommentarer: