9.21.2009

Make love. not war

Jag som hade börjat komma igång.
Men jag känner mig så oinspirerad att skriva här.
Jag har börjat rita igen.
Lite.
Men lite är bättre än inget.
Både smycken och sen bara att rita för att rita.
Det var länge sen.
Jag har börjat skriva i min bok igen.
Den hemliga boken.
Inte dagbok.
Både för att skriva av mig, men också skriva bara för att skriva.
Det var länge sen.

Känns riktigt bra att skaparlusten är tillbaka.
Nu vill jag bara ha ett ton silver och göra mängder av smycken.
En riktigt bra kamera och fota sönder min omgivning.

Förra veckan började jag på Lernia.
Jag förväntade mig vuxendagis, men fick inspiration och lycka.
Man kan faktiskt göra jobbsökande till något roligt och det ska jag göra.
Med lite mer kött på benen ska jag nu skriva det bästa och snyggaste CV:et någonsin.

Fredagen blev en total blackout.
Jag ska hålla mig borta från alkoholen ett tag nu.
På riktigt.
Jag har tydligen stått och sprutat ut franska till en fransk kille.
Jag kan inte franska.
Jag har gått bananas på toalettbåset på Allstar.
Lotta var rädd att mina plötsliga superkrafter skulle spräcka kaklet.
Innan det svarta hålet åt upp mig var det faktiskt en riktigt rolig kväll.
Du är ändå inte värd det.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vad nice att du har fått skaparglädje! Man känner sig bättre i själen då man är lite produktiv även om det inte alltid är mycket för världen. Talar av egen erfarenhet. hehe. Jo det är en helsikkes massa bilder. En massa lunarposer. Funderar på att göra ett fb.album och bara lägga ut era poser. haha;)

Du har fantastiska superpowers baby!

lottie sa...

Haha ja bara man slipper ångesten! Det är det viktigaste:) Jo du får kika på picsen sen:)