5.01.2007

An excellent drink

Den rastlöshet jag brukar ha i kroppen har de senaste månaderna varit ganska avlägsen.
Nog har den legat där och bubblat, men den har bara visat sitt fula ansikte ett fåtal gånger.
Men, idag är den här!
Det farliga med min rastlöshet är att den inte gör mig mer effektiv. Inte så att jag börjar städa, göra läxor eller tvätta.
Nej, istället så gör jag helt idiotiska saker, som för stunden känns logiska.
Som idag.. jag vet att jag kommer färga mitt hår, jag har funderat på det hela dagen och snart är det dags.
Andra gånger kan jag klippa mitt hår i obegripliga frisyrer eller ta sönder en tröja -för att jag har en så bra idé om hur den kan förbättras.
Och även om jag vet att det jag gör är fel, kan jag inte låta bli, för det känns så rätt!
Jag antar att det klassas som ett I-landsproblem. Men jag sörjer inte för det, jag har fler, fantastiskt fåniga fixeringar på lager.
Just you wait..

Inga kommentarer: