5.30.2007

vad skera?

det rinner blod ur mina ögon och jag gråter. hela den här dagen skulle jag plugga till tentan imorgon, den som jag inte kan något alls till.
men.
det var så fint väder.
jag var så rastlös.
vi behövde verkligen ta tag i disken.
mitt hår behövde tvättas.
och nu sitter jag här. med alla papper, pärmar och böcker. klockan är snart halv elva. och ingenting är gjort. jag har just skrivit ner tre rader om pärlor och ritat två bilder. hoppas att det kommer på provet. för det är det enda jag kan!

jag glömde nästan. tydligen så har jag börjat prata massor i sömnen. det per hittills kunnat urskilja är.
"nu skulle det varit fint med en kondom"
vartefter jag log mot honom och vinkade adjö.
imorse drog jag en om just pärlor.
"de kommer inte!"
..vilka kommer inte?
"men från havet, de kommer inte från havet, fattaru väl?" sedan gjorde jag en rad sura miner och blev tyst.
roligare saker har sagts av folk som pratar i sömnen. men eftersom jag sällan gör det. måste jag få njuta av min korta karriär som sömnpratare.

Inga kommentarer: