5.22.2007

Livet i vårat kollektiv. del 1

Imorse vaknade jag klockan sju!
Jag är absolut ingen morgonmänniska och gårdagen var ett undantag, så jag blev förvånad när jag trodde att jag vaknat av mig själv.
Om jag sovit för lite och klockan är för tidigt på morgonen så fungerar inte riktigt jag, efter lite ansträngande tankeverksamhet kom jag på att jag blivit väckt av att någon knackade på min dörr..
sju på morgonen. va?
Det finns tre alternativ till vem den skyldige kan vara.

1: Min klasskamrat som bor i rummet brevid mig.
Han vänder ofta på dygnet och är även en sån som kan ta igen sömn.
dvs. en sån som kan vara nästan helt vaken dagar i sträck genom att slumra vid ett antal tillfällen. Eller så är han vaken nästan två dygn för att sedan kompensera det med att sova i ett helt dygn.
Har han fått för lite sömn däremot så börjar han blöda näsblod, eller som han själv säger: näseblod, varje gång.
Vilket innebär att han då och då går runt med något, som kan liknas vid en tampong, i näsan.
För att försöka beskriva honom lite bättre, han är liten och skuttar fram istället för att gå.
Han samlar på antika böcker, antika föremål i allmänhet och ädelstenar såklart.
Han älskar saker som knaprar när man äter dem, helst ska det vara småkakor eller smörgåsrån.
Ibland är jag övertygad om att han kan allt!

2: En man som bor i rummet mittemot min klasskamrat.
Han skulle antagligen bli lite upprörd om han fick veta att jag kallar honom för medelålders, men jag bortser från det och kallar honom för medelålders.
Tydligen så är han adel. Så det får han tåla.
Varje dag skippar han lunch och äter istället enorma mängder mat till middag, för det mesta så består hans middagar av:
Köttfärssås och spagetti i olika former, som han själv lagat från grunden.
Sedan har vi de två, tätt återkommande favoriterna, färdig köttfärssås på burk och köttbullar med gräddsås på burk.
Han är lite av en pokerräv och fifflare, en sådan som kan övertyga vem som helst att han är det rätte mannen för vad som helst, vilket jobb som helst.
Snart ska han bli morfar.
Ibland är han övertygad om att han kan allt!

3: Mannen som hyrt ett rum här i nån vecka.
Honom vet jag inte så mycket om.
Han är präst, missionärsbarn från Norge som bott i England, Etiopien och Sverige under sin uppväxt.
För tillfället så håller han på och startar ett företag med de två andra misstänkta, ett företag som ska verka i Etiopien. Ni vet, det jag pratade lite om igår.
Rykten påstår att han har flera unga, snygga flickvänner i Etiopien.
När någon då påstod att kvinnor var hans svaghet, svarade han med att kvinnor var hans styrka!

Jag ska använda den här dagen till att, med alla medel, komma på vem som respektlöst och brutalt försökte slå in min dörr sju imorse..
och sedan ska den skyldige straffas!

Inga kommentarer: