9.15.2008

The Fountain

Vilken pärla du är Daniel!
Man kan alltid lita på dig.
Ja, ja, ja, jag kan lita på dig!
Vem som helst annars hade skrivit max fem låtar/artister.
Men du tar uppgiften på fullt allvar.
Och levererar med bravur!

Jag ville bara att ni skulle veta att vi härmed är stolta ägare av trerumochkök + stor sovalkov + balkong + öppen spis + arbetsrum i källaren.
Och det är bara vårat!
Helt fantastiskt.
Så fort våran tidigare medboendes bil rullade ut från lannavaara, flyttade jag över sakerna till vårat nya vardagsrum och sovrum.
Det gick undan.
Jag har spenderat veckor med att planera var våra möbler ska stå om vi får ta över.
Nu var det bara att sätta allt på plats och äntligen komma hem.
Nu ska jag till och med adressändra, få en brevlåda, skaffa hemförsäkring och gå med i hyresgästföreningen.
Miljarder vuxenpoäng på en och samma gång. score!
Men jag tycker egnetligen mest att det är tråkigt.
Jag vill inte adressändra, jag ska ju bara bo här ett år till.
Men det störda fastighetsbolaget har en massa krav. Onödiga krav.
Därför går jag, i smyg, med i hyresgästföreningen.
Jag hoppas att man kan ringa dit hela tiden.
Lite som en "jag ska säga till min mamma.. maaammaa!".
Fast Hyresgästföreningen istället för mamma.
Jag tror nämligen att jag är lite konflikträdd.
Då är det bra att ha någon som kan bråka istället för en själv.
Så kan jag mysa vid öppna spisen till allt har löst sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spinner vidare ang tillit:

"Jag har en öppen famn, en tanke som är fri. Jag vet vad jag gör, jag är inte ba-ank-dir-ek-tör!"

Det är ju tom nästan bättre än Gessles Spegelboll:

"Ååh, om din kärleks stora pris,
är att dess feber gör mig vis,
ber jag en servitris,
att komma med mer ris,
för vem vill ha kontroll
under en spegelboll?"