11.11.2008

Eastern Promises

Såg Låt den rätte komma in i helgen.
Den känns lite överskattad.
Dessutom ser han som spelar huvudrollen ut som Johan Palm från Idol.
Se istället Eastern Promises.
Inte för att den har något med vampyrer att göra.
Men för att naken-slagsmål-scenen med Viggo Mortensen är grym!

Pratade nyss med mamma om julklappar.
Det är så trist när man blir stor.
Då vet man alltid vad man ska få i julklapp.
Men iofs så är det väl bra, då vet man att man får nåt man vill ha.
Jag ska få gå en kurs i silverlera.
Det har jag velat testa hur länge som helst.
Nu blir det äntligen av.
Jag sa att jag önskade mig pengar till min efterlängtade tatuering.
Då sa hon.
Men Evelina, det är ju ute med tatueringar!
Det är ingen som vill ha det längre.
Därför finns det ingen som tatuerar, tyvärr.

Jag tolkar det som att hon inte vill att jag ska tatuera mig.
Alltid när min mamma inte vill att jag ska göra något säger hon att det är ute.
Sen när har jag brytt mig om vad som är ute eller inne?
Men hon är söt.
Innan vi lade på gjorde hon världens läskigaste ljud.
Hon lät som The Grudge.
Men sen blev hon mamma igen.

Jag har börjat mitt nya liv idag.
Egentligen började det igår.
Eller det var nog söndagsnatten som blev avgörande.
Första steget är att komma i form.
Jag har redan avverkat flera promenader och två träningspass.
Det ena var cirkelträning med galna Paolo-Roberto-övningar.
Hur är det tänkt att en vanlig människa ska orka?
Men jag tog i som om det gällde livet och då gick det rätt bra.
Idag kan jag inte ens hosta.
För mycket träningsvärk.

Här kommer en bild när mitt hår var kortklippt och läpparna röda.
Två rariteter i en och samma bild.
Plus att jag har en lumberjack-tröja på mig.
Kan det bli bättre?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag och jocke har ockå tagit tag i det där med att komma i form, vi gjorde det på lördagnatt :)

blev det någon hemkomst eller?