11.14.2008

Ring of fire

Men, vad hände?
Det blev rosa.
Det blev vintrigt och rosa.
Det får vara bra så. ett tag i alla fall.

Mamma är min hjälte.
Hon har bokat tider åt mig.
Jullovet blir ett läkarlov.
Blodprovs och test-läkare.
Terapeut.
Tandläkare.
Så ska det väl bli människa av mig med.
Nu har två tänder till börjat växa fram.
Fyra nya tänder. Så mycket visdom kan väl ingen behöva?
Varför heter det egentligen visdomständer?
Är det smärtan som ska ge visdom?
I sånna fall klarar jag mig utan.

Mormor är också min hjälte.
Trots att hon är så gammal är hon väldigt pigg och klar i huvudet.
Ibland.
Jag tror att hon låtsas vara förvirrad för att få uppmärksamhet.
Jag tror att hon är smart.
Utnyttja sin ålder.
Lite då och då får hon för sig märkliga saker.
För ett tag sen var hon säker på att hennes granne hade blivit mördad.
Vänta, har jag berättat det här förut? Då får ni höra det igen.
Hon var säker på att hennes gamla tant-granne hade blivit mördad av sin son.
I ca en vecka drev mormor sina barn till vansinne. Eftersom hon vägrade bli övertygad om att hon hade fel.
Grannen hade blivit mördad och sonen slängde ut tantens kroppsdelar, inpackade i plastpåsar, från balkongen. klockan två på natten.
Det hela tog slut när mormor ringde till mamma och sa:
Jaha, nu var liket ute och gick med sin son.
Så grannen lever och sonen är ingen mördare.
Haha, mormor kallade sin granne för liket.

Igår var vi i Kiruna och fyndade.
Verkligen fyndade.
Jag köpte ett par vinterskor för 150 spänn!
De var redan nedsatta till 199:-
Men Pridar upptäckte att en söm hade börjat lossna i skaftet.
Så de sänkte priset till 150. hurra!
Sen sprang vi över till skomakaren och fick sömmen lagad för 20 kr.
Haha, suckers!
Jag lade även undan ett par skor i Luleå.
Shoppa i Kiruna och lägga undan skor i Luleå.
Jag är effektiv.
Vi hade fått julklapps-pengar av svärmor Reidun.
Pengar som skulle gå till en övermadrass till sängen.
Så i natt har jag sovit oförskämt gott!

Nej nu ska jag sluta snacka skit.
Göra lunch.
Sen ägna mig åt något av det roligaste som finns -emaljering!

Inga kommentarer: