11.27.2008

Rushmore

Vad söt du är Marie!
När det står något om hemlisar och spännande saker då ringer du alltid.
Men det är väl för att du vet att du får veta. du vet.
Tänkte bara passa på att be om ursäkt för att jag var så himla tankspridd.
Kanske näst intill otrevlig?
Jag kommer inte riktigt ihåg. Mitt huvud var upptaget med bilproblem.
Min fina, fina bil måste skrotas!
Förstår ni. skrotas.
Jag tror knappt det är sant.
Efter regn kommer solsken. my ass!
Jag trodde aldrig att jag skulle fästa mig så vid en bil.
Men min bil var inte vilken som helst. Den var ju bäst.
Vad ska vi göra i lannavaara utan bil. man dör utan bil.
Hur ska vi ta oss hem till jul?
Kommer vi sitta fast i kallax hela julen utan bil?
Det finns så mycket att oroa sig för.
Men jag som är mästare på att oroa mig. måste låta bli.
Annars går jag under.
Så jag fokuserar på det lilla som är bra.

Det blir en familje-helg igen.
Janna kommer till lannis idag!
Så imorgon, medan Pridar är i skolan, måste jag vara ensam med henne.
Jag funderar på att åka pulka. Ta med Saba också. Hon älskar att vara med och leka i snön.
Idag jagade hon mig och sparken, när jag var på väg till skolan.
Sen skjutsade jag henne på sparken.
Hon är så fin, min kära lilla ponny!
Jag längtar till vi får ge henne ett syskon.
Saba alltså (katten), inte Janna.

Otroligt nog så får jag kanske veta idag om min hemlighet blir verklighet.
Jag trodde det skulle ta flera veckor, eventuellt rinna ut i sanden.
Om jag får veta idag så får ni veta imorgon.
Håll tummarna!

1 kommentar:

La lobita blanca sa...

Evutt! Vad har hänt med bilen!! Och ska ni skaffa en till katt... och hemlisar... nu blir jag nyfiken :) Stor kram