9.11.2007

Förgrädda

"Jag ska bara kolla facebook lite snabbt"
Det slutar självklart med att jag slösar bort en halvtimme av mitt liv med skit, skit, skit.
Från en sida till en annan och så vidare till ännu en.
Folk som jag inte ens känner.
Folk som jag kännt och är nyfiken på.
Det är en drog utan dess like.

Så för att försöka avtända från facebook ska jag istället stänga av datorn, sätta mig i sängen och sticka lite.
Ja, precis; sticka lite.
Vad kan vara en bättre kontrast till internet och all hets som att ägna sig åt lite gammalt hederligt hantverk?

Jag kan också passa på att informera om att jag ätit galet mycket mat idag. hurra!
Men vänta, vad är det för sinnessjuk mustasch som vädergubben på tv4 har skaffat?
Jag har aldrig sett nåt liknande.
Hur ska jag kunna smälta den synen. Kanske kan stickning verka helande också. hoppas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så rolig & underfundig Evelina. Jag följer din blogg med stort intresse :-D