9.06.2007

There's a U in ugly

Jag vet inte, ibland funderar jag på vad jag gör.
Varför jag skriver här.
Hur jag skriver här.
Vad jag skriver här.

Men vad och vem är det som ska bedömma om det är bra eller inte.
Och ska det vara bra?
Är det inte meningen att jag ska kunna skriva ner det mesta.
Något jag funderat på i flera dagar, något som jag precis kom på, eller berätta om den där kvällen som var så rolig, men som man inte riktigt förstår om man inte var där.
Det finns inget som stör mig så otroligt mycket som personer som försöker att vara något, något annat än vad de är, något mer än vad de är.
Eller jo, det faktum att jag blir påverkad av dem, det stör mig ännu mer.

De som får mig att sitta här och spendera min tid med att grubbla över saker som jag egentligen försöker hålla mig undan från.
Vad är det för underhållning i att läsa en text skriven av någon som arbetar så hårt med att upprätthålla sin image, att låta lite svår och inte så naiv, att inte ens en centimeter av deras personlighet lyser igenom orden?

Min personliga uppfattning är dock att ingen text blir trovärdig eller "bra" om det inte finns något mer bakom den, oavsett om det är något banalt eller något riktigt djupt.
Good night and good luck!

Inga kommentarer: