7.10.2008

My blueberry nights

Idag blev jag upphæmtad från jobbet av min man. han sa:
"jag har lagt undan lite klæder åt dig på rean, så vi åker och kollar"
VA?!
Vænta lite.
Min man hade alltså lagt undan klæder åt mig?
Gått i affærar, under rean och letat klæder till mig?
Ja, så var det. Fina klæder dessutom.
Så idag har han køpt mig två huvtrøjor, en skjort/blus, en t-shirt och en superfin klænning. Allt før 350 kr, inte illa.
Jag har också fått mig ett norskt telefonnummer.
Hær ær det; 40550295
Gløm inte att lægga till 0047 først om det rings från Sverige.
Så om någon har lust att ringa mig dyrt før att prata skit, gør det!

Sen var det ju det hær med att vara plast-mamma.
Sedan tisdag eftermiddag har vi varit barnfria, tack och lov.
Jag tycker om barn. tror jag.
Men jag har aldrig bett om att bli mamma.
Så det behøvdes en paus.
Æven om det gick vældigt bra mot slutet.
Vi blev helt enkelt "min pappa och min liina".
Vi var ut och fiskade, vi badade badkar, var på zoo, hade vattenkrig, målade dockskåps-møbler och hade en och annan høgljudd diskussion.
Janna kommer tillbaka nån gång under sommaren och det ser jag fram emot.
Så længe jag får en liten paus først!

Som vanligt ær det massor som borde skrivas, men jag har inte tid.
Två bananer och en yoghurt har jag ætit idag så nu ska jag ha mat!
Snart kommer det bilder.
Snart.

Inga kommentarer: