7.22.2008

Please don't. There is no need to complicate

Sociala studier. del 2.
Det ær intressant med de glada gubbarna på jobbet.
De ær alltid trevliga.
Næstan lite tvångsmæssigt.
De måste sæga hej varje gång vi støter på varandra.
Men de nøjer sig inte med det.
De måste sæga nåt mer.
De måste vara sociala.
Dærfør slutar det oftast med att de sæger uppenbara saker.
I tron att de ær trevliga och sociala.
Nær det mest bara blir jobbigt.
Och hade lika gærna kunnat førbli osagt.

"Så hær står du och stædar"
"Du stædar på du"
"Hittar du nån smuts?"

Nu ær det bara två veckor kvar på jobbet.
Eller, en och en halv.
Ungefær.
Jag ser fram emot mina två lediga veckor som ska spenderas i Luleå.
Det kommer bli fantastiskt.
Æntligen nog med tid før att kænna att jag hunnit med det viktigaste.
Jag vet inte om jag ska planera varje dag.
Så jag vet sækert att allt hinns med.
Eller om jag ska ta varje dag som den kommer.
Jag tror på det sista.
Planering och organisering ær væl knappast min grej.

Men først blir det Pridars fødelsedag på lørdag.
Och Karlsøyfestivalen som storartad avslutning.
Det ni!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker inte att du ska planera, jag tycket bara att du ska komma och bo hos mig och vara med mig till du ska tillbaka till lannis:)


varför ringer en mystisk tjej??=) läskigt!

nu ska vi till davve och dricka vin.

puss å kram

eva sa...

haha, ja.. jag kanske gør det!
Jag insåg just att min løn bara kommer ræcka till hyran under det halvåret jag ska bo i lannis. hjælp!
Så jag har minimal budget medan jag ær i luleå!

jag tyckte det var så roligt och pridar blir næstan lite generad och vet inte vad han ska gøra :)
jag kan førklara det dær lite bættre nær vi ses :)

ååh, sjælv sitter jag ensam med sværmor.. har precis kommit hem från jobbet och ska ladda upp før jobb imorgon på morgonen :(
jag vill mycket hellre vara med er!
men imorgon blir det fjælltur och fødelsedagsfirande.

Puss och Kram