8.20.2009

Out in the cold

Jag kan ju möjligtvis vara Luleås klantigaste tjej.
Idag låste jag mig själv ute.
Som tur var hade jag både bärbara och mobiltelefonen med mig.
Så jag kunde ringa efter räddning.
Men under tiden jag väntade blev jag Survivor Man.
Jag trodde att jag skulle svälta och frysa ihjäl.
Det undvek jag genom att hämta morötter och svarta vinbär från trädgården.
Jag tog kuddar från utemöblerna och byggde mig en lite koja i grillhuset.
Där satt jag sedan och knaprade på min matsäck.
Jag var ändå själv i ca en halvtimme.
På något sätt tror jag att jag genom denna erfarenhet bevisat mig som värdig vinnare av Robinsson!

1 kommentar:

marie sa...

Du är så duktig så...
bästa att söka till nästa robinson, jag är på, fast kan men all säkerhet säga att du redan vunnit efter den erfarenhet du skaffat dig nu :)