10.08.2008

I don't know what I can save you from

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Sussies födelsedag.
Hurra hurra hurra!
Grattis gumman.
Om det inte var så att jag i nuläget är fattigast i världen.
Så skulle jag köpa en hel hög med söta hundvalpar till dig.
Och en hel hög med choklad.
Och en hel hög med du-vet-vad. (som börjar med S och slutar med -on)

Igår fick jag veta något hemskt.
Som borde stå i tidningar snart.
Och som det borde berättas om i nyheterna snart.
Det känns som att en viktig beståndsdel av Luleå har gått förlorad.
Men att insatserna hedrades och belönades, för inte så länge sedan, känns bra.
Det kommer alltid fattas något.

Det blev en roadtrip till Giron igår.
Med Perelof och Markus.
Jag köpte mat för våra sista pengar.
Det kändes bra.
Annars hade det varit typiskt mig att köpa skor för våra sista pengar.
Vilket jag faktiskt hade lite lust att göra också.
Eller okej.
Jag hade faktiskt tänkt göra det.
Men skorna var inte helt bra.
Tur var väl det.
För nu slipper vi svälta resten av veckan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men tjenare bruden! Ja jag funderade om inte du hade en blogg. men var börjar man leta i cyberrymden? ;) Jag väntade lite förlänge med att lägga vantarna på jackan så jag fick en så stor storlek. Men jag älskade den så det fick bli så iaf. Är du kvar i lannavaara ännu? / Lotta