10.03.2008

Would you feel anything at all?

Jag är helt lost.
Var det söndag igår?
Var det lördag i förrgår?

Nej, det var ju onsdag i förrgår!
Onsdag brukar väl kallas för lill-lördag?
Kanske.
Ett rikligt alkoholintag plus riktigt gott humör straffade sig.
Det började med idol, vin och tjejkväll.
Baren höll öppet lite extra länge.
Vi gick dit och dansade salsa till manu chao.
Sen tog jag och Emelie en klättertur i telefonmasten.
Till alla andras förfäran.
Det var svart som natten ute, kallt, vi var fulla, masten är jättehög.
Jag förstår inte varför alla var så nervösa?
Halvvägs upp slog det mig plötsligt.
Jag är ju höjdrädd! Och har varit det hela mitt liv.
Vad håller jag på med?
Med den insikten kom också fenomenet "spaghettiben" eller "gelében" eller vad man än vill kalla det.
Så jag klättrade ner och tittade på medan Emelie fortsatte uppåt.
Ficklampan hon hade med sig såg ut som en av stjärnorna på himlen.
Emelie är inte höjdrädd.
På väg upp:
"Oj, det svajar som fan här uppe!"
Uppe i toppen:
"Woohoooo!!!"
På väg ner:
"Har du en cigg redo till mig när jag kommer ner?!"

Det var lika mycket äventyr att försöka ta sig ut ur skogen sen.
Jag vet inte om det var klätterturen eller tumlandet runt i skogen.
Men mina ben är, bokstavligt talat, täckta av blåmärken.

Det var en sjuk, sjuk kväll.
Och en extremt rolig kväll.
Men dagarna efter har inte varit lika bra.
Hur i - kan det vara fredag när det borde vara måndag?
Slog jag i huvudet i onsdags?
Jag vet inte.
Men jag får det inte till att stämma. alls.

Inga kommentarer: